A hajó kapitánya Alen Mavra az Ugljan szigeti hangulatos halászfaluból Kukljicából származik, így kiválóan ismeri a hajó fő útvonalának számító Kornati szigeteket.
A hajó tulajdonosa a Slatina család Rogoznicából. Zoran kapitány és társa Josip főleg a kerékpáros hajóutak specialistája, főszezonban a hajó az Észak-Dalmát tengereket járja.
A Skarica család az OMIS melletti Glavicából származik, a hajó kapitánya a fiatal Jure és testvére Roko, ők édesapjuk , a tapasztalt hajós Ante mellett nőttek fel, a hajó remek konyhájáról, kulináris különlegességeiről is híres.
Ante Ercegovic kapitány és fia Tomislav 2007-ben építtette ezt az új hajót, ami jelenleg a legmodernebb, legkényelmesebb hajója a flottának.
Ezt a szép nevű hajót (Lastavica=Sirály) Igor és Irena Stancic vezeti kapitányként. A hajó rendkívül stabil és a sok beépített faszerkezetnek köszönhetően különösen szép és barátságos. Irena-nek is van tengerészeti vizsgája, de 18 éves Filip fiúk is nyáron részt vesz a hajóutak navigálásában.
A Poseidon kapitánya Toni Gulič hajóját a nagy multú Seeadler hajóépítő műhelyből vásárolta már több mint 30 éve. Toni a motoros-vitorlás körutazások egyik úttörője, hiszen azóta járja keresztül-kasul az Adriát. Mára fia, Kristijan is felnőtt lett és segít apjának a családi vállalkozásban. Így együtt vezetik a Poseidont, melynek kabinjait 2005-ben teljesen felújították, mindegyik saját fürdőszobát kapott. A külső részét nem bántották, így a Poseidon megtartotta elegáns vonalait.
Egy német újságíró, mikor 2000 telén a Nerezine építésénél a Losinj-szigeten járt, hogy megismerje a Sango családot, az alábbiakat mondta: „Ezekről az emberekről egyszerűen írni kell. Ilyen szorgalommal és alázatos munkával nagyon ritkán találkozik az ember!” Ez a szorgalom jellemzi Kaze kapitány és fia, Kazo munkáját a tengeren is, hiszen évről-évre egyre több törzsvendégük van, mely odaadó munkájuknak köszönhető.
A büszke és komfortos hajó sikere sok évi szorgalom és fáradságos munka eredménye. A kapitány Mario Ercegović, a Dalmatino hajó tulajdonosainak testvére. Mario nem beszél sokat, nem szórakoztatja órákon át vendégeit sem, de tettei annál többet mesélnek róla. A vendégek pont ezt szeretik benne, ezért is járnak vissza hozzá évek óta.
Miután Jure Tomas két évvel ezelőtt új motort épített hajójába, tavaly óriási felújítást végzett a Plankán. Szinte a törzséig visszabontotta a hajót és teljesen új konstrukció szerint építette újjá. Minden kabin felül kapott helyet tudolóval, wc-vel és mosdóval, sőt egyénileg szabályozható klímával. A belső borítások gyönyörűek lettek, minden új és ízléses. Így vitorlázott át az idei szezonba is, hogy Észak-Adria csodálatos öbleit továbbra is teljes pompájában mutathassa meg utasainak.
A RAB sziget gyakorlott hajóskapitánya Alan, aki egyébként sógora a POSEIDON kapitányának, Tomi Gulic-nak vendégszeretetük miatt mindketten kiérdemelték az utasok legnagyobb elismerését és ezért egyre több a törzsutasuk.
Bjoris Koludrović kapitány dédapjáé volt a Orion, mikor még bort és egyéb élelmiszert szállított Dalmáciából Trieszt-be és Velencébe. Boris apja, Ante a ’60-as években az elsők között volt, aki hajójával utasokat kezdett szállítani és körutazásokon kalauzolta vendégeit. Boris tőle tanulta a turizmus és a hajózás csínját-bínját mikor vele tartott, de a szárazföldön is jó képzésben részesült, szakács lett. Tudását sok télen át Németországban kamatoztatta, ahol nagyon hamar megtanulta a nyelvet. Így tud egy személyben hajójának nem csak kapitánya, de idegenvezetője, séfje és vendéglátója is lenni.
Az Otac Luca nevéhez számtalan történet fűződik, de talán a legérdekesebb, hogy fedélzetén már az osztrák császár Ferenc József is utazott. Féltve őrzi történeteit a biztos kezű kapitány, Marin Mladin, kinek keze alatt siklik a kényelmes hajó már hosszú évek óta. A számos visszatérő utas pedig arról mesél, hogy az Otac Luca milyen kényelmes és kellemes hajó kisebb baráti társaságoknak, nagyobb családoknak, mert hangulata és méretei meghitt együttlétet biztosítanak.
Nem véletlen, hogy a Sagena gyakran látható prospektusok elején. 1991-ben hagyományos technikát alkalmazó dalmát hajóépítők tervei alapján épült. A Riva körutazások kezdete óta (1995) mindig a legjobb minősítéseket kapta, amivel kivívta magának a megtisztelő vezérhajó titulust. Mi lehet a titka? Mivel hódítja meg a vendégeket? Az elegáns vonalak, az ápolt fakonstrukció, a kitűnő manőverezési képesség, a vitorla, a tisztaság? Biztos még számtalan oka van de egy biztos, a legtöbb dicséretet a személyzet kapja. Mindkét kapitánytestvér Ivo és Denis Vukovic is kitűnő szakács, kollégáikkal együtt különleges élményt kínálnak Önnek a Sagena fedélzetén. Sok vendég teszi fel a kérdést: „Két kapitány egy hajón?” Meg fognak győződni arról, hogy ez igenis lehetséges és kiválóan működik ha „Papa” Ante Vukovic fiairól van szó. Ugyanis ő tanítja fiainak a kapitány-mesterséget, és még ma is éber figyelemmel kíséri ha fiai vendégeikkel a dalmát szigetvilágban hajóznak.
A Macek a Riva flotta legnagyobb újdonsága – 2002 és 2004 között épült. Harmadik generációs hajó. 40 évvel ezelőtt ezeket a hajóutakat (klasszikus motoros-vitorlás hajókon) kalóz körutazásoknak nevezték. Az első generációk szállítóhajóként üzemeltek, melyeket később a turisták részére átalakítottak és kicsinosítottak. A második generáció 15 évvel ezelőtt jött létre, amikor kifejezetten a körutazások kedvéért építettek klasszikus jellegű vitorlás hajókat. Ekkor épült pl. a Sagena is. Az új hajók tervezésében, építésében minden addigi tapasztalatot és utas-kívánságot igyekeztek megvalósítani.A modern acéltörzs mellett, mely több teret és kényelmet tesz lehetővé, minden más nemes fából készült. „Papa”, Ante Vukovic három fiával, és a legjobb dalmát hajóépítőkkel 2 év alatt építették meg a Macekot. A kabinok mérete 8-9 m² lett, mindegyik légkondicionálóval felszerelt, a nagy szalon nyitott és fedett résszel is rendelkezik, 200 m² a napozó fedélzet (több mint 6 m² jut minden vendégnek). Sebessége 10 csomó. Mindezek együttesen szolgálják a gyönyörű öblök kényelmes és kalandos megtekintését.
Az ORKAN HAJÓ parancsnoka Arsen Ercegovic és családja új hajó építését határozta el és 2008/2009 telén hatalmas munkával, két fiuk Karlo és Pasko segítségével meg is építették ezt a csodálatos, kényelmes és szép motoros-vitorlás yachtot, a hajó az első szezon utasainak véleménye alapján beváltotta az építők reményeit.
A régi tengerész szabály „Amilyen a kapitány, olyan a hajó” kitűnően türközi Branimir Trgo kapitány és gyors, valamint felettébb kényelmes hajója (sebessége több mint 10 csomó) az Otac Ivan közötti kapcsolatot. Az első túrákat még a Delián vezette le, melyet átadott fiának. Akkoriban még ún. „kalóztúrákon” vitorlázott, és már akkor pontosan tudta vendégei elvárásait, kívánságait teljesíteni, így ezek a vendégek újra és újra visszatérnek fedélzetére. A mai időkben ugyanez igaz új hajójára is, az Otac Ivan-ra: kis úszó hotel egy hagyományos motoros-vitorlás hajó formájában, fehér vitorlákkal.A magas vitorlák alatt a szorgalmas Branimir mindig hozzáépít, átalakít egy-két dolgot.Így újította fel 2000-ben hajóját, épített új kabinokat a fedélzeten, és a hajó vonalait is megszépítették. „Miért bütykölöd állandóan ezt a hajót?” kérdezték őt kollégái, amire ezt a választ adta: „Azért hogy mindenki tisztában legyen vele, hogy melyik a legjobb hajó a flottában!”
A TOMA és a flotta legfiatalabb kapitánya Dino a kerékpáros körutazások specialistája. A hajót 2006 előtt teljesen átalakították. A Kvarner-öbölből közép- és dél-Dalmáciába kormányozták át a hajót és most Trogírból indulnak utjukra. Dino azóta megnősült, felesége Marina is rendelkezik hajóvezetői engedéllyel, sőt csöppnyi Nina lányuk is előbb-utóbb a tengeren fogja ideje nagy részét tölteni.
Amióta az Aneta a flotta tagja, nagyon sok törzsutasra tett szert és ez elsősorban Spiro Rakuljic kapitány érdeme, aki a hajót az utasok véleményének fighyelembe vételével, maximális kényelmüknek megfelelően alakította ki.
Silvio kapitány az utóbbi években folyamatosan értékelte az utasok által kitöltött kérdőíveket. Bizonyára megtalálta a titok nyitját hiszen a Mirabela rekorder a visszatérő utasok számát illetően. „Barba” Ante Vukovič, aki a kezdetektől a Riva flotta egyik kapitánya, büszke lehet fiatalabb fiára. Minden befektetett energia, hitel és kölcsön, ami egy új hajó vásárlásával járt megérte. A Mirabela nemcsak büszkesége a családnak, hanem megélhetési forrásuk is.A szállás minősége a Mirabelát a flotta legkényelmesebb hajóinak sorába emelte. 2004 szeptemberének végén kezdődött meg a hajó felújítása így a 2005-ös szezontól egy szép, „új” Mirabellán hajózhatnak utasaink.. Silvió üzenete megszívlelendő és jól tükrözi elhivatottságát és odaadását: „Rendkívül szerencsésnek érzem magam, hogy vendégül láthatom Önöket az én Mirabellámon.”
Az Orkan hajó a legjobb példa arra, hogy a hajózás tudományát generációk tanulják egymástól. A 72 éves Tomislav áll a kormány mellé ha 46 éves fiának, Arsen kapitánynak fontosabb dolga akad a hajón, de Arsen fiai, a 16 éves Karlo és a 14 éves Paąko is tevékenyen részt vesznek a hajózásban. Szinte az egész szünidőt a hajón töltik, ami Horvátországban 3 hónap. Sőt, 2006 telén mindhárom generáció tagjai minden szabad percüket azzal töltötték, hogy az Orkan hajót teljes egészében felújítsák. Minden kabin saját fürdőszobát kapott.
Ez a hajó fél évszázadon át a szigetekről bort szállított egészen 1958-ig .Aztán a boros hordók mellé utasok kerültek., s ez nem okozott gondot az első utasoknak.Azóta a hajó sokat korszerűsödött, minden kabinban vanzuhanyzó és WC, a kapitány Srecko Novakovic és volt profi focista fia Mario(a Bundesligát is megjárta ) 2008-ban már az 50. körútat tette meg a hajóval.
Utasaink már évek óta áhítoztak egy pici hajóra, melynek kabinjai saját zuhanyzóval, WC-vel és mosdóval felszereltek. Ezeket az igényeket a Zelenbor teljes mértékben kielégíti. 6 kabinjával pici hajónak számít, hiszen maximum 13 főnek tud fekvőhelyet biztosítani, de pont elég kicsi ahhoz, hogy a legkisebb dalmát öblökbe is bátran behajózhasson. Kimondottan nagyobb családoknak vagy baráti társaságoknak ajánljuk, akik együtt szeretnének nyaralni. Pero Kalebič kapitány amellett, hogy biztos kézzel irányítja hajóját, a Zelenbor-t, nagyon jól beszél németül, hiszen németajkú feleségével, Sylvia asszonnyal immár több mint 20 éve boldog házasságban élnek Solta-szigetén. Még 1981-ben találkoztak, mikor Sylvia turistaként jött Horvátországba, megismerkedett Pero-val és itt ragadt.
Az Ercegovic család első hajója az Antonela volt, és ennek sikere nyomán Ante papa úgy gondolta, hogy fiának Tomislavnak – akivel eddig együtt vezették az Antonellát – új hajót épít. Így 2011-re megépült a nagyobb testvér az Amore, amely 7 m-rel hosszabb, még kényelmesebb és idén Dubrovnikban teljesít szolgálatot.Ezzel a hajóval és személyzetével az utasok bitosan elégedettek lesznek.
Damir Kordic kapitány és testvére Josko jó pár éve járja a Kvarner öblöt a VILA nevű hajóval.2005-ben határozta el,hogy egy nagyobb hajót vásárol és Görögországban meg is találta a Kruna Mora-t-magyarul a “Tenger koronáját”-,amely ma az egyik legkomfortosabb hajója a flottának. Jellemzően vizisít is bérelhetünk, sőt a hajón internet hozzáférés is van,. ezek azonban külön dijazásért.A hajó az Adria “gyöngyszeméből” Dubrovnik-ból tesz körutakat. A város a középkori Adria virágzó kereskedelmi és kulturális központja volt tele műemlékekkel ma is. Jelenleg az UNESCO világörökség része. A hajózás szempontjából nem mellékesen az éves felhőtlen napok száma itt 220, tehát jó időre bizton számíthatunk.
A Vila 20 méteres hosszával a flotta kisebb hajói közé tartozik. Ideális nagyobb családoknak, vagy baráti társaságoknak. “Elég nagy ahhoz, hogy az utasaink kényelmesen elférjenek, viszont elég kicsi ahhoz, hogy a legszebb öblökbe is behajózhasson.” – mondta Josko kapitány. Míg ő a Vila hajó vendégeinek kényelméről gondoskodik, addig bátja Damir a legújabb hajócsodát, a Sea Crown-t irányítja, mely Dél-Dalmácia és Montenegro szigeteit és öbleit látogatja. Josko kapitány hajója a Kvarner öböl legszebb részeibe viszi utasait, melyet a kapitány igazán jól ismer, hiszen ez az ő szűkebb hazája.